CONTRACT DE COMERCIALIZARE A PACHETELOR DE SERVICII TURISTICE
Nr. ............. din ........2018
Societatea ROYAL EVENTS SRL, cu sediul în Cluj-Napoca, Str. Pitesti nr. 18, Cladirea ABA OFFICE, Parter ,Cluj Napoca , judeţul Cluj, având C.U.I. 22844396, înregistrată în Registrul Comerţului sub nr. J12/5161/2007, titulară a Licentei de turism categoria A nr. 4706 din 5.09.2012, reinoita A 8031/ 27.08.2018, pentru Agenţia de Turism ROYAL TRAVEL, reprezentată legal prin Ioana Costaş, în calitate de admnistrator, denumită în continuare Agenţia,
si
Turistul/reprezentantul turistului,
Domnul/ Doamna ........., cu domiciliul în oras ........,Str. ., ., Nr...., Bl. ....-..., Sc. ...-.., Et. .-....., Ap. ......., judeţul ........, telefon ............, e-mail: … posesor/posesoare al/a buletinului/cărtii de identitate seria .. ......., eliberat/eliberată de.......... ....... la data de ........., au convenit încheierea prezentului contract de comercializare a pachetelor de servicii turistice
I. Obiectul contractului îl constituie vânzarea de către Agenţie a pachetului de servicii turistice înscrise în voucher, bilet de odihnă tratament, bilet de excursie, ce constituie anexă la prezentul contract.
II. Preţul
Preţul contractului este de ........LEI/ EURO şi cuprinde costul serviciilor turistice efective, reducere early booking de ........,comisionul Agenţiei şi T.V.A.
III. Drepturile şi obligaţiile Agenţiei
1. În cazul în care Agenţia este nevoită să modifice una dintre prevederile esenţiale ale contractului, are obligaţia să informeze turistul cu cel puţin 15 (cincisprezece) zile înainte de data plecării. Fac excepţie de la această obligaţie situaţiile în care Agenţia a fost informată tardiv cu privire la anumite împrejurări (ex. modificarea orarului de zbor din raţiuni meteorologice sau tehnice, modificarea orei de plecare, modificarea rutei de deplasare, apariţia unor formalităţi vamale, consulare sau administrative suplimentare etc.) de către prestatorii de servicii turistice, cazuri în care Agenţia va notifica turistul de îndată ce se află în posesia tuturor informaţiilor relevante.
2. Agenţia poate să modifice preţul contractului, în sensul majorării sau micşorării, după caz, numai dacă modificarea are loc ca urmare a variaţiilor costurilor de transport, ale redevenţelor şi ale taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi şi aeroporturi şi ale taxelor de turist ori ale cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat.
3. În cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din serviciile turistice prevăzute în contract nu este realizată sau Agenţia constată că nu le va putea realiza, aceasta este obligată:
a) să ofere turistului alternative corespunzătoare în vederea continuării călătoriei turistice fără majorarea preţului, respectiv serviciile turistice oferite să fie de aceeaşi calitate şi cantitate;
b) să restituie turistului sumele ce reprezintă diferenţa dintre serviciile turistice achitate şi cele efectiv prestate în timpul călătoriei turistice;
c) în cazul în care nu pot fi oferite turistului alternative corespunzătoare sau acesta nu le acceptă din motive întemeiate, să asigure fără costuri suplimentare transportul retur al turistului la locul de plecare ori în alt loc agreat de acesta şi, după caz, despăgubirea pentru serviciile neprestate.
4. Agenţia este răspunzătoare pentru buna executare a obligaţiilor asumate prin contract, cu excepţia următoarelor cazuri:
a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor asumate prin contract se datorează turistului;
b) când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unor cauze de forţă majoră sau unor împrejurări pe care nici Agenţia, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita (modificări de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor de transport cauzate de erupţii vulcanice, calamităţi naturale, conflicte militare, conflicte politice, atacuri teroriste etc.).
4. Agenţia nu este răspunzătoare pentru prejudiciile cauzate turiştilor în cazul în care aceştia nu pot începe călătoria, nu pot finaliza călătoria sau nu pot beneficia în totalitate sau în parte de serviciile turistice datorită insolvenţei sau insolvabilităţii unui alt prestator de servicii decât Agenţia, survenite între momentul contractării pachetului de servicii turistice şi momentul începerii finalizării călătoriei ori momentul prestării serviciilor turistice. În această situaţie, Agenţia va oferi clientului toate informaţiile necesare pentru ca acesta să se poată îndrepta direct împotriva respectivului prestator de servicii, în vederea valorificării poliţei de răspundere civilă pentru insolvabilitate sau a înscrierii la masa creditorilor, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006.
5. Agenţia are obligaţia să furnizeze în scris turistului, în termen de 3 (trei) zile înainte de data plecării, următoarele informaţii:
a) orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract;
b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon şi de fax ale reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsa acesteia, un număr de apel de urgenţă care să îi permită contractarea organizatorului şi/sau a detailistului;
c) pentru călătoriile minorilor neînsoţiţi de părinţi, informaţii care să permită părinţilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazării copilului.
8. În caz de insolvenţă sau insolvabilitate a prestatorilor de servicii turistice, Agenția este obligată să restituie turistului sumele de bani care au fost încasate, dar care nu au făcut obiectul plății către societatea aflată în insolvență sau în insolvabilitate, anterior deschiderii procedurii insolvenţei sau anterior momentului constatării insolvabilităţii. În asemenea situaţii, atunci când are cunoştiinţă despre insolvenţa sau insolvabilitatea oricărui prestator ale cărui servicii turistice Agenţia le-a revândut turistului, Agenţia are obligaţia de a se abţine de la efectuarea oricăror plăţi suplimentare şi obligaţia de a informa imediat turistul, pentru evaluarea şi alegerea celei mai bune soluţii posibile în vederea limitării prejudiciului.
IV. Drepturile şi obligaţiile turistului
1. În cazul în care turistul nu poate să participe la călătoria turistică, acesta poate să cesioneze contractul unei terţe persoane care îndeplineşte toate condiţiile aplicabile pachetului de servicii turistice contractat, cu obligaţia de a anunţa în scris Agenţia cu cel puţin 15 (cincisprezece) zile înaintea datei de plecare. În acest caz Agenţia reziliază contractul cu turistul care cesionează contractul şi încheie un alt contract cu noul turist. Pentru călătoriile individuale, în cazul în care mijlocul de transport este avionul, transferul poate fi efectuat numai dacă există posibilitatea transferării locului de zbor. Turistul care cedează pachetul său de servicii, precum şi cesionarul sunt responsabili în mod solidar la plata preţului călătoriei şi a eventualelor costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări. Agenţia va percepe o taxă de 30 EURO în cazul cesionării unui contract.
2. În cazul sejururilor de odihnă şi/sau de tratament, turistul are obligaţia să respecte programul de prestare a serviciilor în România, respectiv: în staţiunile de pe litoral, cazarea se face la ora 18.00 a zilei de intrare şi se termină la ora 12.00 a zilei înscrise pe voucher ori pe biletul de odihnă şi/sau de tratament; în staţiunile din ţară, altele decât cele de pe litoral, cazarea se face începând cu ora 12.00 a zilei de intrare şi se termină cel târziu la ora 12.00 a zilei următoare celei înscrise pe bilet.
3. În cazul în care preţurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 10%, turistul poate rezilia contractul, având dreptul la rambursarea de către Agenţie a sumelor plătite.
4. (1). Turistul este obligat să comunice Agenţiei, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la primirea înştiinţării prevăzute la cap. III pct. 1, hotărârea sa de a opta pentru:
a) rezilierea contractului fără plata penalităţilor; sau
b) acceptarea noilor condiţii ale contractului.
(2). În cazul în care turistul reziliază contractul sau Agenţia anulează călătoria turistică înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a) să accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentă sau superioară, propus de Agenţie;
b) să accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară, propus de Agenţie, cu rambursarea imediată a diferenţei de preţ;
c) să i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.
(3) În toate cazurile menţionate turistul are dreptul să solicite Agenţiei şi o despăgubire pentru neîndeplinirea prevederilor contractului iniţial, în raport de prejudiciile suferite de turist şi probate de acesta, cu excepţia cazurilor în care:
a) anularea s-a făcut datorită nerealizării numărului minim de persoane menţionat în contract, iar Agenţia a informat în scris turistul cu cel puţin 15 (cincisprezece) zile calendaristice premergătoare datei plecării;
b) anularea s-a datorat unui caz de forţă majoră (circumstanţe imprevizibile, independente de voinţa celui care le invocă şi ale căror consecinţe nu au putut fi evitate în ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările, caz în care responsabilitatea revine companiei aeriene);
c) anularea s-a făcut din vina turistului.
5. Turistul are dreptul să rezilieze în orice moment, în tot sau în parte, contractul, iar în cazul în care rezilierea îi este imputabilă, este obligat să despăgubească Agenţia pentru prejudiciul creat acesteia, cu excepţia cazurilor de forţă majoră definite conform legii. În asemenea situaţii, turistul îşi asumă obligaţia de a despăgubi Agenţia pentru orice sume pe care aceasta ar fi obligată să le plătească unor prestatorii de servicii pentru servicii turistice contractate, dar de care turistul nu mai doreşte să beneficieze (ex. contravaloarea biletelor de avion achiziţionate, contravaloarea taxelor pentru modificarea biletelor de avion, costul primei nopţi de cazare, contravaloarea cardurilor turistice sau a biletelor de transport în comun achiziţionate de către Agenţie pentru turism, comisioanele bancare suportate de Agenţie, penalizările aplicate Agenţiei de către prestatorii de servicii etc.).
6. Dacă turistul solicită schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora dintre servicii, aceasta echivalează cu rezilierea contractului, cu aplicarea penalităţilor legale la momentul respectiv, şi încheierea unui nou contract.
7. Turistul este obligat să achite la recepţia unităţii hoteliere taxa de staţiune, taxa de salubrizare, alte taxe locale, precum şi valoarea serviciilor neincluse în pachetul de servicii turistice (room-service, minibar, programe de televiziune pre-pay sau cu regim special, convorbiri telefonice etc.), fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la Agenţie.
8. Turistul este obligat să prezinte la recepţia unităţii hoteliere actele sale de identitate, precum şi documentul de călătorie eliberat (voucher, bilet de odihnă şi/sau de tratament), în vederea prestării corespunzătoare a serviciilor turistice.
V. Renunţări, penalizări, despăgubiri
1. În cazul în care turistul renunţă la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, în alte cazuri decât cele generate de modificarea condiţiilor contractuale de către Agenţie conform art. III pct. 1, el datorează Agenţiei penalizări după cum urmează:
a) 10% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face cu mai mult de 30 de zile calendaristice înainte de data plecării;
b) 30%. din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face în intervalul 16-30 de zile înainte de data plecării;
c) 75% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face în intervalul 15-8 de zile înainte de data plecării;
d) 100%. din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face cu 7 zile sau mai putin înainte de plecare sau pentru neprezentarea la program.
2. Pentru biletele de odihnă şi/sau de tratament cumpărate prin organizaţii sindicale, Agenţia va face restituiri numai în baza cererilor de renunţare contrasemnate şi ştampilate de reprezentantul organizaţiei sindicale.
3. În cazul în care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, turistului i se vor reţine toate taxele achitate de Agenţie prestatorilor direcţi, precum şi cheltuielile de operare proprii ale Agenţiei.
4. În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii turistice refuză să se mai întoarcă în România şi autorităţile din ţara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, turistul respectiv are obligaţia de a suporta toate aceste cheltuieli, orice răspundere a Agenţiei fiind exclusă.
5. Penalizările echivalente cu preţul contractului se aplică şi în cazul în care turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că nu deţine toate actele necesare (ex. paşaport sau carte de identitate valabilă; procură specială, hotărâre judecătorească sau orice alte documente cerute de lege în cazul copiilor minori etc.), face obiectul unei restricţii de călătorie într-un anumit stat din orice motive sau dacă este întors de la frontieră, reţinut sau arestat de către Poliţia de Frontieră ori de către alte organe abilitate (pentru motive cum ar fi apartenenţa la o organizaţie teroristă, calitatea de persoană indezirabilă pe teritoriul unui stat, lipsa vizei sau a categoriei de viză necesare, deţinerea unor obiecte interzise, săvârşirea unei infracţiuni etc.)
6. Turistul trebuie să depună în scris cererea de renunţare la pachetul de servicii turistice, cu număr de înregistrare la Agenţia la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renunţare nu este luată în considerare şi nu conferă dreptul la despăgubiri.
7. Agenţia va acorda despăgubiri în funcţie de gradul de nerespectare a obligaţiilor din contract, pe baza documentelor justificative şi a explicaţiilor scrise furnizate de client.
8. În cazul în care turistul a solicitat Agenţiei prestarea unui serviciu turistic, și-a dat acordul pentru rezervarea biletelor sau a pachetelor turistice prin e-mail sau fax, iar apoi a înştiinţat Agenţia că renunţă la pachetul de servicii turistice, turistul este obligat să achite contravaloarea serviciilor furnizate până în acel moment, inclusiv contravaloarea serviciilor turistice contractate pentru turist, la solicitarea Agenţiei, de către alţi prestatori de servicii (ex. bilete de autocar, bilete de avion etc.). În acest caz, se consideră că între părţi a fost încheiat un contract în formă simplificată, iar dreptul Agenţiei la despăgubiri se naşte ca urmare a faptei ilicite a turistului.
VI. Reclamaţii
1. În cazul în care turistul este nemulţumit de serviciile turistice de care a beneficiat, acesta are obligaţia de a întocmi o sesizare în scris, clar şi explicit, cu privire la deficienţele constatate la faţa locului, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite prompt atât Agenţiei, cât şi prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului). În acest sens, turistul are obligaţia de a proba susţinerile sale cu declaraţii ale altor persoane, fotografii, documente care să ateste reclamaţiile depuse la faţa locului, documente justificative pentru cheltuielile efectuate din resurse proprii etc.
2. Atât Agenţia, cât şi prestatorul de servicii turistice vor acţiona imediat pentru soluţionarea sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluţionată sau este soluţionată parţial, turistul va depune la sediul Agenţiei o reclamaţie în scris, în termen de maximum 3 (trei) zile calendaristice de la încheierea călătoriei, Agenţia urmând ca, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice, să comunice turistului despăgubirile care i se cuvin.
3. Termenul de prescripţie pentru orice pretenţii ale turistului împotriva Agenţiei este de un an de la data încheierii călătoriei.
4. Conform dispozițiilor art. 7 din Codul Civil, în cazul oricăror litigii survenite între turist și Agenție, părţile convin expres asupra faptul că litigiile vor fi soluţionate de către Judecătoria Cluj-Napoca, potrivit competenţei sale.
VII. Asigurări – Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de el în cazul insolvabilităţii sau falimentului Agenţiei, la Societatea de Asigurare OMNIASIG SA, Str Grigore Mora , nr. 23, sector 1, Bucuresti, Telefon 021.4057420, fax 021.213114490 , polita seria H, nr. 21401.
Facultativ, turistul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care să acopere taxele de transfer, sau a unui contract de asistenţă care să acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces, ori a unui contract de asigurare pentru bagaje.
VIII. Documentele contractului se constituie ca anexă la acesta şi sunt următoarele:
a) voucherul, biletul de odihnă-tratament, biletul de excursie, după caz;
b) programul turistic, în cazul acţiunilor turistice.
IX. Dispoziţii finale
1. Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
2. Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face în conformitate cu prevederile prezentului contract şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
3. Contractul poate fi prezentat şi sub forma unui catalog, pliant sau alt înscris, dacă turistul este informat despre aceasta şi dacă documentul conţine informaţiile prevăzute de art. 10 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 107/1999.
Royal Events SRL – deţinătoarea Agenţiei Royal Travel, Turist
Prin reprezentant __Ioana Costas ______ _____
_____________MANAGER______________